۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷

تولید نمایش «فراتر از کلمات» در فرانسه

تولید نمایش «فراتر از کلمات» در فرانسه

جعفر مهیاری از آغاز تمرین نمایش «فراتر از کلمات» محصول مشترک ایران و فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر مهیاری کارگردان تئاتر درباره تولید اثر «فراتر از کلمات» در کشور فرانسه توضیح داد: تولید نمایش مشترکی را با کمپانی لیته کاکس با عنوان «فراتر از کلمات» در شهر لیون فرانسه آغاز کردیم که این نمایش با بازی سعید ابک و بئاتریس گارنیر و دیزی فل، بازیگران فرانسوی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه تولید این نمایش اوایل مهرماه به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: این نمایش روایت‌گر قصه مداد و پاک‌کنی است که در جعبه جامدادی گیر افتاده‌اند. آنها تصمیم دارند تا خودشان را از جامدادی رها کنند و آنگونه که می‌خواهند بنویسند و پاک کنند. از لحاظ فرم نمایشی نیز این اثر ترکیبی از دراما و حرکت است.

مهیاری در پایان خاطرنشان کرد: اجرای عمومی این نمایش ابتدا در ایران خواهد بود و به زودی سالن آن مشخص خواهد شد. سپس این نمایش فروردین ماه سال ۱۳۹۶ در شهر سن اتین اجرا خواهد شد.

نمایش «فراتر از کلمات» به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری و با بازی سعید ابک، بئاتریس گارنیر و دیزی فل به صحنه خواهد رفت.

طراح صحنه و لباس: کتی ری، مدیر صحنه و طراح نور: کامیل گونزالس، طراح صدا: ژان فرانسوا، طراح حرکت: دیزی فل، عکاس: سقیر زوا اویی، روابط بین‌الملل: فرشاد ندایی و گئورگ فیل لاسیر و مترجم: محراب عبدالکریمی دیگر عوامل این نمایش هستند.

گروه «تئاتر زندگی» تاکنون آثار مشترک مختلفی را با کمپانی‌های تئاتری از کشورهای، کانادا، آلمان و فرانسه داشته است که آخرین تجربه این گروه همکاری با کمپانی نیونرپلتز آلمان بود که اجرای نمایش «مرز» و «تن‌ها» به کارگردانی جعفر مهیاری را به همراه داشت که این آثار خردادماه در تهران و مردادماه در شهر ورزبورگ آلمان به صحنه رفتند.

کد خبر 3775216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha